شورش کور یا هدفمند وهشیارانه؟-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

شورش کور یا هدفمند وهشیارانه؟

در جهان کرونایی که اکنون در آن قرار داریم و جهان پساکرونایی آینده و پیش روی ما، نظام های اقتصادی- سیاسی- جهانی و سرمایه‌داری جهانی که آمریکا ادعای ریاست آن را دارد، دچارتزلزل شده است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۳ - ۲۱ تير ۱۳۹۹ - 2020 July 11
کد خبر: ۵۰۱۱۳

به گزارش راهبرد معاصر؛ دکتر علیرضا ملازاده عضو هیات علمی دانشگاه آزاد در یادداشتی که در اختیار ما قرارداده است آروده است: شورش های اخیر آمریکا نشانگر این مطلب است. ضررهای مالی- اقتصادی ناشی ازتاثیرات رکود و کسادی مالی در دوران کرونایی در آمریکا از ظرفیت تحمل کلیه افراد به خصوص اقشار متوسط و پایین جامعه و اقلیت ها نژادی در برابر سیاست های غلط ونژاد پرستانه ترامپ، کاسته است. از سوی دیگر صحبت های غیر علمی ترامپ در باره ی کرونا مثل خوردن مواد شوینده وعدم استفاده از ماسک، نشانگر رویه های غیر علمی وی در باره ی کرونا است. مجموع عملکرد وی در سال های اخیر و سیاست هایش در قبال کرونا باعث نرخ بالای ابتلا به کرونا در آمریکا و  بالا رفتن «شاخص فقر و محرومیت و بیکاری و بیماری» برای اکثریت جمعیت آمریکا شده است.

 

تحلیل  شورش آمریکا

شورش های ایام اخیر آمریکا دو وجه دارد. یک وجه اعتراضات و شورش های غیر هدفمند ناشی از نارضایتی از سیاست های غلط سرمایه داری ترامپ و سیاست های غلطی که در بالا ذکر کردیم به صورت  ضرر رسانی به اماکن دولتی و غیر دولتی ، غارت کردن مغازه ها و به آتش کشیدن اتومبیل های شخصی دیده شد. این موارد بخشی از اعتراضات مردم  است. درسمت دیگر بخش هدفمند وهشیارانه این شورش ها ست که بسیار قابل تامل است:

 

در تظاهرات و شورش ها حتا در ایالت ها وشهرهایی که اکثریت آنها سفید پوست هستند مثل کالیفرنیا، سفید پوستا ن هم دوشادوش سیاهان شرکت دارند. در واقع تبعیض نژادی ، بی حرمتی به اقلیت ها به ویژه سیاه پوستان و گسترش گروه های نژاد پرستی تندرو باعث نفرت عمده آمریکایی ها و حتا سفید پوستان شده است.

 

از سوی دیگر تحلیل  کارهایی شامل  آتش زدن  پرچم این کشور، به پایین کشیدن مجسمه های افراد شاخصی مثل جورج واشنکتن و کریستف کلمب  نشانگر بینش و هشیاری عمیق مردم آمریکا به ریشه  مشکلات در آمریکاست. مردم با این نوع حرکات به  تسلط سیاست های فراماسونی و نمادهای آن اعتراض می کنند. انهدام مجسمه جرج واشنگتن ، استاد اعظم  فراماسونری  و اولین رئیس جمهور آمریکا نشانگر اعتراض مردم به این دیدگاه ها است.  وی  اولین  رئیس جمهور  آمریکا  بود،  لقب  استاد  اعظم فراماسونری -بالاترین درجه و رتبه در فراماسونری  و تقریباً همرده ی اسقف در مسیحیت  و  خاخام  در  یهودیت-  داشت. در تصویرهای وی  از جمله مجسمه ی او در واشنگتن علامت گونیا و پرگار روی سنگ پایه ی مجسمه  دیده می شود . در یک تصویر دیگر علامت گونیا وپرگار روی پیشبند وی وجود دارد  و  در  بالای  سرش  علامت G  (=Goatبز)   وجود دارد که از نمادهای مورد علاقه فراماسون ها ست همچنین عکس وی روی دلار وجود دارد.

 

از سوی دیگر آتش کشیدن پرچم آمریکا می تواند نوعی اعتراض به زیر بنای نظری وسمبلیک این پرچم است که  از 13 خط سفید و قرمز تشکیل  شده  است. 13  عدد  خوش  یمن  ماسون ها است. مردم آمریکا سال های طولانی شاهد تسلط سیاست های ماسونی حکومت آمریکا و رییس جمهورهای آن هستند و این نوع حرکات که در ایالت های مختلف آمریکا تکرار می شود و حتا قانون های تازه وضع شده در باره سوزاندن پرچم و به پایین کشاندن مجسمه ها در باره آن هم نتوانست جلوی تکرار آن را بگیرد.

 

این هوشمندی در شورش ها می تواند امید بخش نجات آمریکا درانتخابات زمستان آینده باشد. حافظه مردم آمریکا خفگی جورج فلوید، کشتن معلولی که روی ویلچربه وی شلیک شد و شلیک به سگ یک سیاه پوست را از یاد نخواهد برد و ترامپ و حزبش در انتخابات شش ماه آینده شانسی نخواهند داشت.

 

 

دکتر علیرضا ملازاده ، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی

alimollazade@yahoo.com

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار